- Synergie tussen marketingactiviteiten zal groei TBAuctions in Europa verder aanjagen.
- Kerkhof voegt belangrijke online B2B marketingkennis toe aan bestuur van online veilingplatform.

PERSBERICHT
Amsterdam, 22 juni 2023
Met ingang van 1 juli wordt Sophia Kerkhof – Schneider Chief Marketing Officer in de board van TBAuctions, het moederbedrijf van meerdere online veilingmerken, waaronder Troostwijk Auctions (Europa), Klaravik en PS Auction (Zweden), Auktionshuset dab (Denemarken), Auksjonen.no (Noorwegen), Vavato (Belgie), British Medical Auctions (Verenigd Koninkrijk) en Epic-Auctions (Nederland). Kerkhof was eerder Marketing Manager bij Heineken en de laatste jaren Director Brand and Performance B2C & B2B bij Bol.com. Zij neemt ruim 15 jaar ervaring in het bouwen van merken mee; ervaring die zij bij TBAuctions in gaat zetten om synergie tussen de marketingactiviteiten van de diverse merken binnen de groep te stimuleren, met een sterke focus op Marketing Technologie.e.”
Kerkhofs ervaring in het bouwen van sterke merken en het succesvol vergroten van markaandelen sluit naadloos aan op de groeistrategie van TBAuctions om in de diverse Europese landen met sterke merken aanwezig te willen zijn. Overnames worden daarbij niet uitgesloten. Olivier van Duijn, CCO van TBAuctions: “We zijn verheugd dat Sophia ons binnenkort komt versterken. TBAuctions heeft de afgelopen 18 maanden 8 Europese veilingplatformen geacquireerd die allemaal hun eigen marketingbenadering hebben. Om zoveel mogelijk te profiteren van de lokale ‘best practices’, waarmee we onze klanten op Europese schaal kunnen bedienen, is sterk leiderschap op marketinggebied onontbeerlijk. Sophia zal als ondernemende professional, met haar creatieve en scherpe geest, hiervoor verantwoordelijk worden. Zij zal zich in eerst instantie focussen op Troostwijk Auctions, Marketing Technologie en het verbinden en stimuleren van de marketing community van TBAuctions.”
Bedrijf met veel groeipotentie
“Ik kijk er ontzettend naar uit om de overstap naar TBAuctions te maken”, zegt Kerkhof, “Het is een ondernemend bedrijf met veel groeipotentie en een drive om de nummer één op de internationale online B2B veilingmarkt te worden. De mogelijkheden van het in eigen beheer gebouwde online veilingplatform ATLAS, waar alle merken op zijn ondergebracht, zijn een droom voor iedere marketeer. Zoveel internationale data en online mogelijkheden op één plek verzameld; daarmee kunnen we de Europese online veilingmarkt de komende jaren slagvaardig uitbouwen en vernieuwen. Ik hoop met mijn ervaring een bijdrage te kunnen leveren aan de groei van TBAuctions met focus op sellers en bidders.”
Over TBAuctions
TBAuctions is een toonaangevend online B2B veilingplatform voor tweedehands- en tweedekansgoederen, opererend onder de merken Troostwijk Auctions (EU), Klaravik (SE/DK), Auktionshuset dab (DK), Auksjonen.no (NO), PS Auction (SE), Vavato (BE), British Medical Auctions (UK) en Epic-Auctions (NL). TBAuctions veilt roerende en onroerende goederen in opdracht van derden via ATLAS, haar eigen IT-platform voor intelligente veilingen. Met een aanbod van meer dan 2 miljoen kavels per jaar en meer dan 10 miljoen websitebezoeken per maand is TBAuctions het grootste online veilinghuis in Europa. Ga voor meer informatie naar: www.tbauctions.com
