Troostwijk Veilingen – Nijpels Meubelen in Bergen op Zoom sluit definitief zijn deuren

Online veiling van houtbewerkingsapparatuur en gereedschap

Amsterdam,  8 november 2018

Online veiling van houtbewerkingsapparatuur en gereedschap

Nijpels Meubelen in Bergen op Zoom sluit definitief zijn deuren

Opgericht in 1969 sluit Nijpels Meubelen in Bergen op Zoom nu definitief zijn deuren. De beëindiging van alle werkzaamheden heeft geleid tot een scala aan houtbewerkingsapparatuur en aanverwante zaken die door Troostwijk Veilingen worden geveild. De online veiling is van start gegaan op 2  november jl. en sluit 20 november a.s.  De ruim 1.000 kavels kunnen in Bergen op Zoom bezichtigd worden op 15 november van 10 tot 4 uur.

Veel bekende merken
‘Nijpels Meubelen was een gerenommeerd bedrijf in de meubelsector. De heer Nijpels stond zelfs aan de wieg van de meubelindustrie in Bergen op Zoom’, zo vertelt Teun van Leeuwen, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen. ‘Wij als Troostwijk vinden het belangrijk dat machines en toebehoren elders in binnen- of buitenland een tweede leven krijgen. We veilen machines van bekende merken als Homag, IMA, Schelling en MAW Nottmeyer. Het gehele machinepark is altijd goed onderhouden en verkeert in prima staat.’

Speciale aandacht verdienen de cnc houtbewerkingsstraat van Homag/Bargstedt uit 2007 en twee cnc houtbewerkingscentra van IMA uit respectievelijk 2014 en 2015. Daarnaast gaan er een lamineerstraat van Hymmen en meerdere rollenbanen onder de virtuele hamer. Ook kan online geboden worden op meubels en accessoires. ‘Kortom, een veiling die voor velen interessant zal zijn’, voegt Teun hier nog aan toe.

De online veiling is gestart op 2 november en sluit 20 november a.s.
De kijkdag voor de veilingitems is op 15 november van 10:00 tot 16:00 uur
Locatie: Ringersweg 9 – 4612 PR Bergen op Zoom

Alle details over de veiling zijn te bekijken via deze link: https://www.troostwijkauctions.com/nl/nijpels/01-27731/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 280.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen