Troostwijk Veilingen – Complete inboedel restaurant Mirabelle Breda online geveild

Biefstuk-keten Loetje neemt zaak aan Dr. Batenburglaan over

Amsterdam, 7 november 2018

Biefstuk-keten Loetje neemt zaak aan Dr. Batenburglaan over

Complete inboedel restaurant Mirabelle Breda online geveild

Na ruim 55 jaar sluit het vermaarde restaurant Mirabelle in Breda per 1 november aanstaande definitief. Restaurantketen Loetje, inmiddels een begrip om zijn biefstukken, heeft het etablissement in goed overleg overgenomen. Na een grondige verbouwing, die eind dit jaar aanvangt, opent Loetje naar verwachting midden 2019 haar vestiging in Breda. De complete inboedel van Mirabelle wordt geveild door Troostwijk Veilingen. De online veiling is 7 november van start gegaan en sluit 19 november haar virtuele deuren. Alle aangeboden goederen kunnen op 13 november in Breda bezichtigd worden van 9  tot 12 uur.

Tweede leven
Mirabelle was jarenlang een begrip in Breda en omstreken. Het restaurant werd vier jaar geleden nog volledig gerenoveerd. De inboedel verkeert dan ook in prima staat. Naast de stijlvolle inrichting van het restaurant, wordt ook de totale inrichting van de keuken en het terras geveild. Alle meubilair komt van het in de horeca welbekende merk Satelliet Meubelen. “Van (terras)meubilair, keukeninrichting en serviesgoed tot markiezen en parasols: werkelijk álles gaat onder de virtuele hamer”, vertelt Stijn Raijmakers, die de online veiling samen met Troostwijk Veilingen organiseert. Met name voor de combi steamer van Rational verwachten we veel belangstelling”, zo vervolgt hij.

Andrej Pieterson, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, licht de verkoop nader toe: “De eigenaar werd benaderd door Loetje met ‘an offer he could not refuse’. De verkoop biedt hem de gelegenheid te verhuizen naar zijn geliefde Frankrijk om daar zijn lang gekoesterde droom van een eigen bed & breakfast te verwezenlijken. De opbrengst van deze veiling helpt hem daar onder andere bij. Bovendien draagt deze veiling bij aan de circulaire economie, die hergebruik van materialen stimuleert.”

Historie
Voormalig sterrestaurant Mirabelle werd in 1955 gebouwd en bleef tot 1984 in handen van de familie Coumans. Daarna kende het verschillende eigenaars. Eind 2012 keerde het terug in de familie, nadat een achterkleinzoon er opnieuw instapte. Hij renoveerde het pand volledig. In 2015 maakte Mirabelle, na een faillissement, een doorstart. Met een vernieuwde keuken en kaart floreerde het restaurant opnieuw.

Samen met zijn vrouw begon Ludwig (‘Loetje’) Klinkhamer in 1977 in de Johannes Vermeerstraat in Amsterdam een biljartcafé en restaurant. Al snel werden ‘de biefstukken van Loetje’ een begrip. In 1995 nam zijn zoon het stokje over en opende in 2006 een tweede Loetje in Ouderkerk aan de Amstel. De rest is geschiedenis: Loetje is inmiddels uitgegroeid tot een waar imperium waar de biefstukken nog steeds centraal staan.

De online veiling is gestart op 7 november en sluit 19 november a.s.
De kijkdag voor de veilingitems is op 13 november van 09:00 tot 12:00 uur
Locatie: Doctor Batenburglaan 76 – 4837 BR  Breda

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link: https://www.troostwijkauctions.com/nl/catering-sector/01-27849/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 280.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen