Troostwijk Veilingen – Professionele medische apparatuur onder de hamer

(inter)nationale buitenkans voor startende klinieken en opleidingscentra

Amsterdam,  16 januari 2018

(inter)nationale buitenkans voor startende klinieken en  opleidingscentra

Professionele medische apparatuur onder de hamer

Met het sluiten van de deuren van vijf vestigingen van de Stichting Casa Klinieken  in Nederland komt een groot assortiment aan professionele medische apparatuur en kantoorinventaris beschikbaar. Troostwijk Veilingen verzorgt de online veiling hiervan. Er kan, naast medische apparatuur en toebehoren, geboden worden op een uitgebreid assortiment aan kantoorinventaris.  De veilingen vinden plaats in vijf verschillende steden in Nederland, te weten Leiden, Houten, Goes, Den Haag en Maastricht. De grote verscheidenheid aan goed onderhouden materieel maakt deze veilingen zeker ook interessant voor bieders uit het buitenland.

Grote verscheidenheid

Veilingmeester Teun van Leeuwen: ‘Het gaat om professionele medische apparatuur en kantoorinventaris, niet alleen uitstekend te gebruiken door startende klinieken of ter uitbreiding van de huidige werkzaamheden, ook opleidingscentra kunnen hier hun slag slaan. De startprijzen zijn  laag gehouden om het aanbod extra aantrekkelijk te maken voor een breed koperspubliek uit zowel binnen- als buitenland. Alle items zijn goed onderhouden en zullen hun nieuwe eigenaar nog jarenlang goed van dienst zijn. ‘ De locaties van Casa Kliniek Rotterdam en Amsterdam hebben een succesvolle doorstart gemaakt.

De veilingen bieden honderden producten waaronder medische apparatuur van merken als Medela, Dr Mach en Schmitz. Denk aan echoscopie apparaten, bloeddrukmeters, mobiele vacuümpompen, microscopen, monitoren, defribillators en onderzoekslampen. Naast eerder genoemde materialen maken ook koelkasten, vrieskisten, magnetrons en bartafels deel uit van de veiling, die plaatsvindt in opdracht van curator Udink van Udink Schepel Advocaten in Den Haag.

De specifieke veilingen en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze links:

Goes: aanvang veiling 8 januari – sluitingsdatum 17 januari – kijkdag op afspraak

Leiden: aanvang veiling 9 januari – sluitingsdatum 18 januari – kijkdag 17 januari 2018

Houten: aanvang veiling 9 januari – sluitingsdatum 18 januari – kijkdag 17 januari 2018

Maastricht: aanvang veiling 15 januari – sluitingsdatum 25 januari – kijkdag 23 januari 2018

Den Haag: aanvang veiling 17 januari – sluitingsdatum 25 januari – kijkdag 24 januari 2018

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

TroostwijkVeilingen website