Troostwijk Veilingen – Groot aanbod machines loonwerkbedrijven Noord Nederland

Amsterdam,  31 januari 2018

Ruime keuze uit tractoren, kranen, graafmachines en mesttanks

Groot aanbod machines loonwerkbedrijven Noord Nederland

De gebroeders Riemsma beëindigen noodgedwongen de werkzaamheden van hun loon- en grondverzetbedrijf. Voor de gebroeders Berends blijkt het onvermijdelijk de diensten van hun loonwerkbedrijf drastisch te reduceren. Vrijwel al het materieel van beide bedrijven wordt daarom online geveild. Menno Westerbrink, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: “Gezondheidsredenen en het niet kunnen vinden van opvolgers binnen en buiten de familie hebben de gebroeders doen besluiten hun activiteiten te staken of te beperken. Deze veiling biedt de mogelijkheid om hun pensioen aan te vullen, terwijl kopers online kunnen bieden op uitstekend materieel voor hun eigen bedrijven.” De kijkdag vindt voor beide ondernemingen plaats op zaterdag 10 februari a.s. Op deze dag zijn de kavels te bezichtigen in Een en Doezum, beide in Noord Nederland. De veilingen sluiten op respectievelijk 12 en 13 februari.

Alles heeft waarde
Kwaliteit en werklust staan bij alle vier de gebroeders hoog in het vaandel. Het is dan ook met pijn in het hart dat zij -het merendeel van- hun werkzaamheden nu, vanwege hun gezondheid, beëindigen. Samen met branchevereniging Cumela hebben zij zich sterk ingezet om hun personeel aan ander werk te helpen. De waarde van een bedrijf schuilt immers niet primair in het materieel maar juist in de mensen!
De gebroeders Riemsma bieden, naast tien John Deere tractoren ook een Claas Lexion 530 Combine en een Claas 930 Hakselaar ter veiling aan. Daarnaast kan er geboden worden op mobiele, rups- en midikranen, shovels, oude graafbakken en dumpers.

Veilen kan uitkomst bieden
Freek Berends houdt nog een klein aantal machines aan. Om nog wat hand en spandiensten te verlenen en niet stil te hoeven zitten. Zonder zijn broer kan hij het bedrijf in zijn huidige vorm helaas niet handhaven, daarom gaan alle overige machines en aanverwante zaken onder de virtuele hamer. Freek heeft in aanloop naar de veiling alle machines nagelopen en tiptop in orde gebracht. Het paradepaardje is een Fendt 920 vario TMS tractor uit 2007 die in een uitzonderlijk goede conditie verkeert. Westerbrink: ”Zoals het CBS eind 2016 al meldde, hebben de meeste agrariërs geen opvolger klaarstaan, terwijl het bedrijf in veel gevallen wel het pensioen van deze mensen is. Dit is niet enkel bij agrariërs het geval zoals de veiling de loonbedrijven van de gebroeders Riemsma en Berends uitwijst. Troostwijk kan hier de helpende hand bieden door het veilen van hun machinepark.”

De online veilingen  zijn  van start gegaan op 29 (Berends) en 30 januari (Riemsma) en sluiten respectievelijk 12 en 13 februari  2018.

De bezichtiging van de veilingitems is bij beide ondernemingen op 10 februari 2018 van 10:00 tot 16:00 uur

Locaties:
Loonwerkbedrijf Gebr.Berends VOF:  Peebosserdwarsweg 1 – 9863 TL Doezum (GR)

Loon- en grondverzetbedrijf Gebr. Riemsma B.V. Veenhuizerweg 2a – 9342 TL Een (DR)

De specifieke veilingen  en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze links:
Gebroeders Riemsma in Een (DR): https://www.troostwijkauctions.com/nl/agri-en-grondverzet-/01-25779/

Gebroeders Berends in Doezum (GR): https://www.troostwijkauctions.com/nl/earthmoving-machines/01-25784/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen