Bausch + Lomb Bedrijfsprofiel

Bausch+Lomb, onderdeel van Valeant Pharmaceuticals Inc.,  biedt het meest uitgebreide product assortiment ter wereld binnen de oogzorg en haar merken behoren tot ‘s werelds oudste, meest bekende en gerespecteerde merken oogzorg.

Bausch+Lomb werd in 1853 opgericht in Rochester, New York als kleine brillenwinkel en groeide uit tot een miljardenbedrijf met wereldwijd circa 13.000 werknemers; de producten zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor van Bausch+Lomb is nog steeds gevestigd in Rochester.

Bausch+Lomb blijft voortdurend innoveren – er worden nieuwe materialen en nieuwe technologieën ontwikkeld en baanbrekende paden bewandeld om mensen beter te laten zien.
Bausch+Lomb is actief binnen de oogzorg en heeft als missie: See Better. Live Better.

Productcategorieën
Vision Care – Het aanbod van Bausch+Lomb op het gebied van contactlenzen bestaat uit bekende merknamen als PureVision®, SofLens® en Boston®. De lensverzorgingsproducten bestaan uit reinigingmiddel van het merk Renu® voor zachte contactlenzen en het assortiment Boston® voor het reinigen van harde zuurstofdoorlatende contactlenzen.

Farmaceutische producten – De farmaceutische producten van Bausch+Lomb bieden behandeling tegen veel verschillende oogaandoeningen, waaronder glaucoom, allergieën, bindvliesontsteking, droge ogen en netvliesaandoeningen. Ons assortiment farmaceutische merken bevat Ocuvite®, Lotemax®, PreserVision®, Alrex® en Zylet®.

Cataract en vitreoretinale chirurgie – Bausch+Lomb biedt een volledig assortiment producten waaronder intraoculaire lenzen en leveringssystemen met IOL’s van de merken Crystalens®, SofPort® en Akreos™, de Stellaris® en Millennium™ lijnen met apparatuur voor phacoemulsificatie en andere chirurgische instrumenten en apparatuur, waaronder het assortiment Storz®-instrumenten.

Persberichten van Bausch+Lomb

Vrouwen ergeren zich aan felle koplampen

Onderzoek Bausch+Lomb: helder en scherp zicht belangrijkste argument bij aanschaf contactlens, op afstand gevolgd door gezondheid en comfort

contactpersoon Pieter Bas Kampmeinert