Troostwijk Veilingen – Happy days are here again

Online veiling van cabrio’s van onder andere Mercedes, Chevrolet, Jaguar, MG en Triumph

Amsterdam, 9 juli 2018

Happy days are here again

Nu de zomers heter worden, de dagen langer en wind door je haren de zo broodnodige verkoeling brengt, komt deze veiling als geroepen. Zij biedt je dé kans om het allemaal te laten gebeuren! Wil jij je weer ‘the Fonz’ voelen en cruisen in een klassieker? Dat kan: happy days are here again! In samenwerking met Troostwijk Veilingen worden online maar liefst 41 klassiekers en youngtimers, alle cabrio’s, geveild. De veiling is 29 juni van start gegaan en sluit 16 juli a.s. Op 13 juli kun je van 10 tot 4 alle auto’s  bekijken in Schiedam.

Instappen en wegrijden
Wat te denken van een Mercedes Roadster uit 1978, perfect onderhouden; je rijdt er zo mee weg. Zoals met alle auto’s op deze veiling. Of een Chevrolet Corvette Stingray Targa T-Top. Recenter, maar daarom niet minder spectaculair is ook de Cobra Roadster Convertible uit 1993. ‘Met het huidige weer is het rijden in een klassieke cabrio niet alleen een cadeautje, maar biedt het ook de broodnodige verkoeling’, zegt Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen.
En het is misschien niet exact de Ford Crestline Sunliner uit 1953 van Fonzie, maar de Ford Mustang Cabrio uit 1966 waar je nu online op kunt bieden, komt wel heel dicht in de buurt.

Motoren van Suzuki en Yamaha
Martijn: ‘Deze veiling biedt absoluut een mooie kans om nog deze zomer te toeren in een markante en verkoelende superbolide.’ Daarnaast maken twee motoren, een Suzuki VS 1400 GLP Intruder uit 1992 en een Yamaha YZF 1000 R1 uit 2004 deel uit van de veiling.

De online veiling is gestart op 29 juni  en sluit op 16 juli a.s.
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 13 juli van 10:00-16:00 uur
Locatie: Fokkerstraat 505 – 3125 BD  Schiedam

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link: https://www.troostwijkauctions.com/nl/cabriolets-/01-26870/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 280.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Ford Mustang Cabrio uit 1966
Chevrolet Corvette Stingray Targa T-Top uit 1973