Troostwijk Veilingen – Verschuivingen in de bollenbranche

Amsterdam,  6 juni  2018

Twee veilingen met ruime keus aan o.a. rooimachines, tractoren en spoellijnen

Verschuivingen in de bollenbranche

De bollensector innoveert en globaliseert. Dat brengt een aantal verschuivingen met zich mee die veelal positief zijn te noemen, maar soms ook mede de oorzaak zijn van vrijwillige beëindiging of faillissement van een onderneming. Troostwijk Veilingen heeft de afgelopen tijd in nauwe samenwerking met CNB, haar partner in de bedrijfstak, een aantal online veilingen verzorgd, die aan twee kanten positief uitpakte: de verkoper ontving een mooi bedrag en de koper verkreeg goed materieel. Op die manier kunnen beide partijen weer verder. Ook nu staan er nogmaals twee online veilingen op stapel waarbij interessant materieel onder de virtuele hamer gaat. Kwekers Reiling Lelies B.V. in Overijssel en Meerselsepeel B.V. in Limburg zullen beide ophouden te bestaan.

Goed onderhouden machines
Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: “Natuurlijk is het spijtig dat deze bedrijven het niet gered hebben. Ik twijfel er echter niet aan dat de machines en andere materialen een goede nieuwe bestemming vinden bij een ander mooi bedrijf, al dan niet in de bollenteelt. Alles is prima onderhouden en verkeert in goede staat. Dit aanbod biedt een win-winsituatie voor alle partijen.”
Reiling Lelies heeft naast de zelfrijdende rooimachine van het merk Ploeger en spoellijnen, een courante en moderne complete dubbele weegtellijn met twee Total Systems 10-lijns weegtellers.
Bloembollenkwekerij de Meerselsepeel biedt naast twee ‘Fendt’ tractoren, een zelfrijdende rooimachine en een nette complete spoellijn met een ‘Breston’ stortbunker, ook twee ‘Van Dijke’ S500 spoelmachines en een verlengde ‘van Dijke’ Aquagrader aan. Deze lijn is zo goed als nieuw en perfect onderhouden.  Ook een tweetal bedrijfswagens maakt deel uit van het aanbod.

Over de veilingen
De online veilingen zijn gestart op respectievelijk 24 mei (Reiling Lelies) en 5 juni (Meerselsepeel) en sluiten op 12  en 19 juni 2018.
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 8 en 18 juni a.s. van 10:00-16:00 uur .

Locaties:
Veiling Reiling LeliesB.V. :  8  juni – Smidsstraat 22 – 7687 BL  Daarlerveen (OV)
Veiling Meerselsepeel B.V.: 18 juni – Meerselsepeel 3 – 5813 AG  Ysselsteyn (LB)

Alle informatie over de  veilingen en veilingitems is te vinden via deze links:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 280.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

bollenrooimachine
bedrijfswagen