Troostwijk Veilingen – NS Stations: transparantie bij prijsbepaling van (on)roerend goed is belangrijk

Troostwijk veilt complete betoncentrale van NS Stations

Amsterdam, 26 juni 2018

Troostwijk veilt complete betoncentrale van NS Stations

NS Stations: transparantie bij prijsbepaling van (on)roerend goed is belangrijk

Het bedrijventerrein De Boezembocht in Rotterdam wordt herontwikkeld onder andere voor de bouw van de stadswijk Nieuw Kralingen. Het terrein, dat eigendom is van NS Vastgoed B.V., dient daarvoor te worden ontruimd. Reden voor NS Stations om de betoncentrale die zich op het terrein bevond compleet te veilen. Voor NS Stations zijn transparantie, integriteit en optimalisatie bij een dergelijke prijsvorming essentieel. “We hebben daarom gekozen voor een online veiling”, legt Jasper van Emstede, verkoopmanager bij NS Stations uit. “Bij een online veiling is de totstandkoming van de prijs volledig helder. Bovendien zorgt het grote, internationale bereik van Troostwijk Veilingen voor een optimale opbrengst.

De veiling is inmiddels gesloten en heeft een recordopbrengst gehaald. Jasper van Emstede: “We hebben 515 biedingen uit 20 landen van 24 verschillende partijen gekregen op 8 kavels. We zijn erg blij met het behaalde resultaat. Bovendien heeft de verkoopstrategie van Troostwijk Veilingen ervoor gezorgd dat er één koper voor de hele betoncentrale is. In de veiling is namelijk een eindcombinatie geplaatst. Men biedt dan eerst per kavel en kan uiteindelijk een eindbod doen op alle kavels in z’n geheel. Dat geeft ook een veiligheidsvoordeel, omdat nu slechts één montagebedrijf de installatie gaat verplaatsen die in de nabijheid van het spoor ligt.”

Vraag naar bouwplaatsmaterieel stijgt sterk
Frank Adam, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, zegt: “De opvallend grote interesse toont nogmaals aan dat er een grote krapte op de markt is aan materieel en materialen. Wij zagen in kwartaal 1 en 2 van dit jaar al dat de veilingopbrengsten in de bouwmarkt steeds verder stijgen. De bouw bevindt zich in een hoogconjunctuur en bedrijven kunnen moeilijk aan de benodigde productiecapaciteit komen. De levertijd van betonnen heipalen is bijvoorbeeld al opgelopen tot 5 maanden. Voor de betoncentrale hadden we bieders uit 20 landen waaronder Kosovo, Rusland, België, Polen en Nederland. Plezierig voor verkopers zoals NS Stations, maar ook voor kopers die een reële marktprijs betalen voor productiecapaciteit waarover ze vrijwel direct kunnen beschikken.”

De online veiling werd 14 juni gesloten en bestond onder andere uit mixers, doseerbunkers, silo’s transportbanden en een weegbrug.

De reeds gesloten veiling is nog  te bekijken via deze link:  https://www.troostwijkauctions.com/nl/concrete-plant/01-26654/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen maar ook via tenders en onderhandse verkooptrajecten. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis met wereldwijd bereik. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 280.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Veilingen