BMI – Wijziging in directie BMI Group Benelux

Wijziging in directie BMI Group Benelux

Montfoort, 1 mei 2018

Wijziging in directie BMI Group Benelux

Met de aanstelling van Herman Schutte als Managing Director Civiele Techniek binnen de BMI Group, is Bert de Ru volledig verantwoordelijk geworden voor de Benelux divisie van de organisatie. BMI Group is vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen Braas Monier Building Group, Europees marktleider in hellend dak producten en Icopal Group,  Europees marktleider in plat dak producten.

Met ingang van 16 april 2018 jongstleden is Herman Schutte, tot die tijd nog samen met Bert de Ru als Managing Director verantwoordelijk voor BMI Benelux, de Managing Director Business Line Civil Engineering binnen de BMI Group geworden. Civil Engineering is hiermee een aparte business line binnen de BMI Group, met als doel om groei te realiseren binnen deze tak van de organisatie. Esha Infra Solutions B.V., producent van bitumen producten voor de aanleg en het onderhoud van wegen, maakt deel uit van de business line Civil Engineering.

Bert de Ru is hiermee per 16 april 2018 als Managing Director Benelux verantwoordelijk geworden voor alle activiteiten van BMI op het gebied van dakbedekking, voor zowel plat als hellend dak, in Nederland en België. Bert zal de succesvolle integratie van de activiteiten van BMI in België en Nederland voortzetten.

Over BMI Group
BMI Group is een jaar geleden ontstaan uit een fusie tussen Braas Monier Building Group, Europees marktleider in hellend dak producten (dakpannen) en Icopal Group, Europees marktleider in plat dak producten. BMI Group is de grootste producent van dakbedekkingssystemen voor platte en hellende daken in Europa. Met meer dan 165 jaar ervaring is het bedrijf marktleider in dakbedekking en waterdichte oplossingen. BMI Group heeft een hoofdkantoor in Londen en heeft circa 11.000 medewerkers in meer dan 40 landen wereldwijd. BMI Group is onderdeel van Standard Industries, tevens eigenaar van GAF, in Noord-Amerika de marktleider in dakbedekking en afdichting.

BMI - we see further

Meer van BMI Group