Troostwijk Veilingen – Tankbouwer Ziemann Holvrieka verhuist

Amsterdam, 24 april 2018

Uitgebreid aanbod las- en snijmachines, hijs- en heftechniek en gereedschap

Tankbouwer Ziemann Holvrieka verhuist

Met de verhuizing van Emmen naar Sneek komt een ruim assortiment aan machines en gereedschap van tankbouwer Ziemann Holvrieka onder de virtuele hamer. Er kan online geboden worden op maar liefst 293 items. Te denken valt aan forceer- en vormmachines, diverse persen, plasmasnijders, kolomboren, laser-laslijn, lascarrousel, spiraallasmachine, lastrafo’s en gereedschappen. De veiling is van start gegaan op 23 april jl. en eindigt 3 mei. Op 1 mei a.s. kunnen alle items van 10 tot 4 uur op locatie in Emmen bekeken worden.

Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, zegt: ‘Ziemann Holvrieka produceert tanks voor onder andere de voedingsmiddelenindustrie, chemie en bierbrouwerijen. Concurrentie uit de lagelonenlanden heeft het bedrijf doen besluiten van twee naar een vestiging te gaan. De keuze viel hierbij op Sneek omdat het bedrijf daar langs een vaarweg zit waarlangs de tanks goed vervoerd kunnen worden.’

Mooie merken, ruime keuze
Naast diverse machines van merken als Esab, Kemppi, Leifeld, Farros Blatter en Arku verdient de Trumpf  TLF 8000 turbo CNC CO2 lasersnijmachine uit 2000 een speciale vermelding. Het apparaat heeft een maximum lasersnijcapaciteit van 8000 Watt, een vermogensbereik van 400-8000 Watt en een straaldiameter van 31 mm. Trumpf is markt- en technologieleider voor gereedschapsmachines en lasers voor industriële productie en al sinds 1923 actief op de markt. Het gaat om goed bruikbare machines die zowel in Nederland als daarbuiten hun nieuwe eigenaar nog jarenlang van dienst kunnen zijn.

De online veiling is gestart op 23 april en sluit op 3 mei 2018
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 1 mei van 10:00-16:00 uur
Locatie: Kapitein Grantstraat 8 – 7821 AR  Emmen

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link:  https://www.troostwijkauctions.com/nl/metalworking-machinery/01-26508/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Trumpf  TLF 8000 turbo CNC CO2 lasersnijmachine
Trumpf TLF 8000 turbo CNC CO2 lasersnijmachine