Troostwijk Veilingen – AGCO vestiging Maassluis sluit zijn deuren

Uitgebreid aanbod las- en snijmachines, hijs- en heftechniek en gereedschap

Amsterdam, 24 april 2018

Uitgebreid aanbod las- en snijmachines, hijs- en heftechniek en gereedschap

AGCO vestiging Maassluis sluit zijn deuren

Met het sluiten van de vestiging in Maassluis komt een ruim assortiment aan machines en gereedschap van producent AGCO onder de virtuele hamer. Er kan online geboden worden op ruim 200 items, zoals een “Dynabend’ cnc buigmachine, een ‘Laborex’ ontvettingsmachine, afkortzagen en diverse handgereedschappen. Ook biedt deze veiling een grote keuze aan  werkplaatsinventaris. De veiling is van start gegaan op 19 april jl. en eindigt 7 mei. De kijkdag heeft reeds plaatsgevonden.

Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, vertelt: ‘AGCO is wereldwijd een toonaangevende partij in het design, de fabricage en distributie van oplossingen voor de landbouw. Bekende merken zijn onder andere Challenger®, Fendt®, GSI®, Massey Ferguson® en Valtra®. Deze worden wereldwijd door AGCO gedistribueerd.’

Gevarieerd aanbod
Bijzonder op deze veiling is de Dynobend CNC doorbuigbank met een buigcapaciteit rond 180 x 5 mm, maximaal buigmoment 330.000 Nm, maximale buighoek 190 graden en vrijstaande besturingsconsole met digitaal display. Het eigen gewicht van deze machine is 22 ton en de machine meet 12000x2100x2100 mm. Hij wordt geleverd  met  diverse onderdelen. Daarnaast zijn er schijvenmaaiers van Lely, een tweetal vorkheftrucks en zoals gezegd een scala aan werkplaatsinventaris waaronder transportkarren, pallet- en etagewagens, werkbanken en montagetafels.

De online veiling is gestart op 19 april en sluit op 7 mei 2018.

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link:  https://www.troostwijkauctions.com/nl/metalworking-machines/01-26422/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Veilingen