ABB – VanLien levert noodverlichting met DALI-communicatie

Communicatie met DALI biedt de gebruiker de mogelijk om zelf het testschema van de noodverlichting te bepalen om naast maximale veiligheid, lage bedrijfskosten en eenvoudige installatie, ook optimaal gebruikscomfort te garanderen.

BARENDRECHT,  3 april 2018

VanLien levert noodverlichting met DALI-communicatie

VanLien brengt nu een complete serie armaturen uit, die zijn ontworpen voor compatibiliteit met het bekende communicatieprotocol DALI (Digital Addressable Lighting Interface). Dit zorgt voor gemakkelijke installatie, optimale controle en een betere veiligheid.

De nieuwe VanLien noodverlichtingsproducten sluiten naadloos aan op ieder DALI-verlichtingssysteem en communiceren met KNX- en DALI-platformen via ABB DALI-gateways. Elk armatuur kan zichzelf testen. De combinatie met het ABB DALI besturingssysteem voor noodverlichting verbindt de armaturen met het touchscreen bedieningspaneel. Zo worden automatische functie- en duurtesten geprogrammeerd en op gewenste tijden uitgevoerd om ononderbroken functionaliteit te garanderen. De resultaten van deze testen worden opgeslagen in een spreadsheet die kan worden gedeeld met de gebouwbeheerder om de continuïteit van de bedrijfsvoering aan te tonen.

DALI-armaturen zijn eenvoudig te installeren. Hierdoor zijn de installatiekosten laag. De automatische controlefunctie verhoogt de bedrijfszekerheid en garandeert tegelijkertijd maximale veiligheid en een continue bedrijfsvoering.

“De nieuwe reeks DALI noodverlichting stelt gebouwbeheerders in staat om alle verlichting te bedienen via een slim systeem. Dit is van essentieel belang voor het bieden van een veilige omgeving”, zegt Gerben Achterberg, Product Marketing Director voor VanLien bij ABB. “Het gemak van de installatie en de automatische controlefunctionaliteit die in de reeks noodverlichting is ingebouwd, zijn ontzettend handig. Ze maximaliseren de veiligheid met een minimale investering van tijd.”

Alle producten in de reeks van VanLien DALI-noodverlichting zijn gecertificeerd en voldoen aan internationaal erkende standaarden, zoals de IEC 62386-101 en -202. De producten zijn geregistreerd bij de Digital Illumination Interface Alliance, of DiiA, een industriegroep die de certificering van belangrijke spelers die het DALI-protocol gebruiken, standaardiseert en controleert. ABB is lid van de DiiA.

ABB biedt tevens een DALI-gateway, zodat interconnectie van lichtgroepen op de DALI- en KNX-platformen mogelijk is, met bediening en controle via KNX. KNX is een digitaal openbronplatform dat meerdere gebouwfuncties kan bedienen.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) is een vooruitstrevende technologieleider op het gebied van elektronische producten, robotica en beweging, industriële automatisering en elektriciteitsnetten en bedient nutsbedrijven, transport en infrastructuur wereldwijd. Voortbouwend op meer dan 125 jaar geschiedenis op het gebied van innovatie bouwt ABB nu aan de toekomst van de industriële digitalisering en is het een stuwende kracht achter de energetische en vierde industriële revolutie. ABB opereert in meer dan 100 landen en heeft meer dan 136.000 werknemers. www.abb.com en www.abb.nl/lowvoltage VanLien is onderdeel van de ABB-groep. www.vanlien.nl en www.vanlien.be

Meer van ABB b.v.

ABB b.v. website