Troostwijk Veilingen – Niet met de stille trom

Amsterdam,  9 maart 2018

Online veiling honderden muziekinstrumenten en meer

Niet met de stille trom

Misschien hebt u de veiling vorig jaar gemist? Of was u net te laat met bieden? Dan wordt u nu een tweede kans geboden. Troostwijk Veilingen organiseert wederom een online veiling van honderden muziekinstrumenten. Met de inkrimping van de bases van het Amerikaanse leger komen al deze instrumenten beschikbaar voor de veiling. Naast muziekinstrumenten gaan ook toebehoren als audioapparatuur, camera’s, lcd-projectors en computers onder de virtuele hamer. Er kan zelfs geboden worden op twee houten paarden. De veiling biedt met 693 items wederom een groots aanbod voor muziekgezelschappen en ondernemingen van klein tot groot, van starter tot allang bestaand. De online veiling is 2 maart  van start gegaan en sluit op 22 maart. Het gehele aanbod kan op 17 maart  bekeken worden van 10 tot 4 uur in het bekende witte stadje Thorn (L).

Zeer gevarieerd aanbod
Veilingmeester Martijn van Schie: ‘Met het inkrimpen van de Amerikaanse legerbases, neemt ook het aantal militaire orkesten af, waardoor er mooie instrumenten beschikbaar komen die wij graag een nieuwe eigenaar gunnen.’ Wie de online veiling bezoekt, wordt verrast door het gevarieerde en uitgebreide aanbod. Er kan op maar liefst 325 muziekinstrumenten geboden worden, waaronder een auto-harp, Conga en Remo drums, keyboards, piano’s en een enorm assortiment aan klarinetten, saxofoons en trompetten. Daarnaast is er een ruim aanbod aan audioapparatuur en camera’s en lenzen van merken als Nikon en Canon. En zelfs op twee houten paarden kan geboden worden. Kort gezegd: deze veiling biedt absoluut voor ieder wat wils. Martijn: ’Voor een beginnende organisatie of muziekgezelschap is dit een uitgelezen kans om van start te gaan met goede materialen waar ze nog lang plezier van zullen hebben.’

De online veiling is gestart op 2 maart  en sluit op 22 maart 2018.
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 17 maart van 10:00-16:00 uur
Locatie: Meers 33 – 6017 BD  Thorn

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link: https://www.troostwijkauctions.com/nl/ex-us-army/01-26099/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Veilingen