Troostwijk Veilingen – Medische apparatuur online geveild

Amsterdam,  12 maart 2018

Ruime keuze voor ziekenhuis, tandarts, dierenkliniek en hulporganisaties

Medische apparatuur online geveild

Amerikaanse legerbases worden afgeslankt. Zo ook de basis in Duitsland. Daardoor komt een uitgebreid aanbod aan medische apparatuur beschikbaar. Troostwijk Veilingen organiseerde vorig jaar al de veiling van een groot arsenaal aan medisch gerei van de Duitse basis. Nu verzorgt zij wederom de online veiling van een breed assortiment ziekenhuis-, tandarts- en laboratoriuminstrumentarium. De online veiling is 7 maart van start gegaan en sluit op 21 maart a.s. De kijkdag voor alle aangeboden items vindt plaats op 17 maart van 10 tot 4 uur in het bekende witte stadje Thorn (L).

De veiling biedt bijvoorbeeld beginnende (tand)artsen een uitgelezen kans om hun apparatuur en toebehoren aan te schaffen of te completeren. Maar ook dierenklinieken kunnen op de veiling hun slag slaan. Alle items verkeren in prima staat en zullen hun nieuwe eigenaar zeker nog lang van dienst zijn. Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: ’We denken dat deze veiling hulpverleningsinstanties eveneens de gelegenheid biedt om hun voorraad hulpgoederen uit te breiden of aan te vullen met al wat er wordt aangeboden. Daar een steentje aan bij te kunnen dragen, geeft extra cachet aan het tweede leven van deze items.’

Ruime keuze
De veiling biedt ruim 1450 items, waaronder naast medische en laboratoriumapparatuur, 1350 stuks, ook legermaterialen als tenten, veldbedden en -douches en producten op het gebied van intern transport en energie. Zo zijn er twee dimax 3 ceph x-ray apparaten van Planmeca, een Zeiss OPMI mobiele medische microscoop, een Top Twelve orthodon welding unit van Orotig en een Vbeam2 pulsed-dye laserunit van Candela. Verder gaat apparatuur van merken als Welch Allyn, Viasys, Cardinal en Stryker onder de virtuele hamer. Voorts nog heel veel klein chirurgisch en tandheelkundig instrumentarium.

De online veiling is gestart op 7 maart en sluit op 21 maart 2018.
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats 17 maart van 10:00-16:00 uur
Locatie: Meers 33 – 6017 BD  Thorn

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link:  https://www.troostwijkauctions.com/nl/medical-equipment/01-26100/

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Veilingen