Troostwijk – Bollen, knollen en bijzondere bolgewassen online geveild

Sierteelt postorderbedrijf bakker.com onder de hamer

Amsterdam,  26 maart  2018

Sierteelt postorderbedrijf bakker.com onder de hamer

Bollen, knollen en bijzondere bolgewassen online geveild

Bakker.com, het grootste postorderbedrijf in de sierteeltsector, wordt geveild. Tijdens de door Troostwijk Veilingen georganiseerde verkoop kan online geboden worden op bloembollen, knollen, heesters, stokrozen en bijzondere bolgewassen. De veiling is 23 maart van start gegaan en eindigt op 4 april a.s. Op 29 maart wordt op de verschillende locaties een kijkdag georganiseerd. Deze zal plaatsvinden van 10:00 tot 16:00 uur. Op deze dag kunnen alle levende gewassen bezichtigd worden.

Unieke kans
Teun van Leeuwen, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: ‘Normaal gesproken worden handelsvoorraden van deze soort niet geveild. Wij willen  op deze manier verschillende ondernemers zoals bloemenkwekers, tuincentra, marktkooplui maar ook eventueel consumenten met een grote tuin de kans te geven om unieke soorten te kunnen kopen.  Het begin van de lente is daarbij ook zeker een stimulans.’
Op de locatie De Zilk valt voornamelijk te denken aan diverse soorten knollen zoals dahlia’s,  begonia’s, gladiolen, maar ook lelie- en hippeastrumbollen. Op de twee andere locaties veilen we kamerplanten en rozen. ‘Het is erg jammer dat zo’n iconisch bedrijf als Bakker.com het in zijn huidige vorm niet gered heeft. Het bedrijf bestond al 70 jaar en  was binnen en buiten de Bollenstreek welbekend. In de maand mei wordt ook de  inventaris van de locaties in Lisse en De Zilk geveild’, vertelt Teun.

De online veiling is gestart op 23 maart  en sluit op 4 april 2018.
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 29 maart a.s. van 10:00-16:00 uur op verschillende locaties.

Alle informatie over de  veiling en veilingitems is te vinden via deze link:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

https://www.linkedin.com/company/troostwijk-veilingen-b-v-troostwijk auctions/

Meer van Troostwijk Veilingen