Troostwijk – Machinerie edelmetaalbewerking online geveild

Amsterdam, 12 februari 2018

Smeltovens, pers-, buig- en vormmachines

Machinerie edelmetaalbewerking online geveild

Met de herinrichting van de werkplaats door een recente verhuizing kwamen onlangs een aantal interessante machines en gereedschappen ten behoeve van de edelmetaalbewerking vrij bij smederij Cookson in Amsterdam. Er kan online geboden worden op 31 items. Te denken valt aan smeltovens, pers-, buig- en vormmachines en werkplaatsinventaris. De veiling is van start gegaan op 2 februari jl. en eindigt 2 maart. Op 1 maart a.s. kunnen alle items van 10 tot 4 uur op locatie bekeken worden in Amsterdam.

Smeltovens en persen
Martijn van Schie, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, zegt: ‘Het gaat om goed bruikbare machines die zowel in Nederland als daarbuiten hun nieuwe eigenaar nog jarenlang van dienst kunnen zijn. Het is voor ons altijd weer interessant om te zien waar zij hun nieuwe eigenaar gaan vinden.’
Naast een aantal hydraulische persen en smeltovens van bekende namen als Gemco en Nabertherm, zijn er pers-, buig- en vormmachines van merken als Carl Wezel en Frohling. De hydraulische C-Frame pers van Redex verdient een speciale  vermelding. Redex startte in 1949 in Frankrijk en heeft zich inmiddels wereldwijd ontwikkeld tot een grote innovatieve speler op de markt van precisieapparatuur: machines en aanverwante zaken die soms tonnen wegen maar met microprecisie worden samengesteld.

De online veiling is gestart op 2 februari en sluit op 2 maart 2018
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 1 maart van 10:00-16:00 uur
Locatie: Keienbergweg 12 – 1101 GB  Amsterdam

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Veilingen