Troostwijk – Braas Bouw sluit zijn deuren

Amsterdam,  6 februari 2018

Online bieden op ruim 900 items waaronder veel bouwmachines en –materieel

Braas Bouw sluit zijn deuren

Ruim twintig jaar geleden opende Bouwbedrijf Braas zijn deuren, nu is voor de heer Braas de tijd gekomen om ze definitief te sluiten. In Obdam wordt een ruim assortiment aan bouwmaterieel en bouwmachines afkomstig van Braas Bouw aangeboden. Op de tweede locatie in Raamsdonksveer is het aanbod aangevuld met bouwmaterieel afkomstig uit diverse bedrijfsbeëindigingen van aannemersbedrijven. Er staan courante voorraden waaronder rollen lood en veel steigermaterialen. De veiling is 1 februari van start gegaan en sluit 14 februari a.s. Alle materialen kunnen op 13 februari bezichtigd worden in Obdam en Raamsdonksveer.

Aanvullend assortiment bouwmaterieel aannemersbedrijven
Naast een grote collectie bouwmaterialen, houtvoorraden en houtbewerkingmachines maakt ook een Aerowsport150 speedboot van Fletcher met trailer en 70 pk buitenboordmotor deel uit van de veiling. Speciale aandacht verdient de elektrische zijlader ESTL 25 4P van Hubtex met een capaciteit van 2500 kilo en een hefhoogte van 5950 mm. Er kan ook geboden worden op kantoorinventaris en een uitgebreide collectie elektrisch gereedschap. Tevens biedt een aantal aannemersbedrijven uit de omgeving zijn materieel aan op deze veiling.
Frank Adam, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: ‘De heer Braas koos voor Troostwijk Veilingen vanwege ons internationale karakter. Constructie is een van de hoofdsectoren waarin we met groot succes ondernemers ondersteunen met de verkoop van bouwplaatsmaterialen in binnen- en buitenland. Alle producten van deze veiling zijn goed onderhouden. Ik ben benieuwd waar, in binnen- of buitenland, hun tweede leven aanvangt.’

Details van de veiling
De veiling is 1 februari  van start gegaan en sluit op 14 februari.
De items (692 in Raamsdonksveer en 245 in Obdam) kunnen bekeken worden op 13 februari  van 13:30 uur tot 16:00 uur.Locatie: Brasem 9 – 4941 SE  Raamsdonksveer en Meiland 1 – 1713 GJ  Obdam

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen