Troostwijk – Internationale veiling bouw- en grondverzetmachines Brouwer Holland B.V.

Meerdere aanbieders van 230 machines en toebehoren van o.a. Caterpillar, Komatsu en Liebherr

Amsterdam, 6 december 2017

Internationale veiling bouw- en grondverzetmachines Brouwer Holland B.V.

Zo’n 14 jaar geleden startte Cor Brouwer zijn Machinehandel Brouwer Handel Holland B.V, de onderneming die hij vandaag de dag nog altijd, en met hetzelfde enthousiasme, runt. Brouwer handelt in machines. Graafmachines, motor graders, bulldozers, wielladers en nog veel meer. Niet voor het eerst benaderde hij Troostwijk Veilingen om materieel te veilen. Ook andere ondernemers bieden hun gebruikte materieel aan tijdens deze veiling, De veiling is van start gegaan op 4 december en sluit 19 december a.s. Er is een kijkdag op 15 december in Surhuisterveen waar verreweg de meeste items (204) bekeken kunnen worden. Voor bezichtiging van de resterende  machines die op meerdere locaties te vinden zijn,  dient per mail een afspraak gemaakt te worden.

Regelmatige samenwerking
De afgelopen jaren heeft Brouwer regelmatig samengewerkt met Troostwijk Veilingen om materieel te verkopen. Cor Brouwer : ‘Ik merkte tijdens de aanloop naar deze veiling dat er veel ondernemers in de markt zijn  die de veiling aangrijpen om ook hun gebruikte materieel  te verkopen.  Daarom is het aantal kavels in de aanloop ernaar toe ook nog uitgebreid . Onze doelstelling is om volgend jaar meerdere van dit soort veilingen te organiseren, waar ondernemers met hun materieel mee kunnen  liften op de wereldwijde marketing campagne van Troostwijk. ‘

Tijdens de nu lopende veiling, die 4 december van start is gegaan, kan online geboden worden op onder andere graders, bulldozers, graafmachines, dumptrucks, kranen en tractoren van merken als Caterpillar, Komatsu, Liebherr, Volvo, Hitachi, Ditch Witch, Vermeer, Daf en John Deere. Wat te denken van een D11N bulldozer, de op een na grootste bulldozer van Caterpillar met een 3508 dieselmotor en een vermogen 770 pkk en een bladlengte van maar liefst 640 cm!

Cor Brouwer houdt van de internationale handel: Hij verscheept zijn machines slim en efficiënt door ze op locatie te demonteren en in zeecontainers van en naar Nederland te vervoeren. Op de plaats van bestemming worden ze dan weer zorgvuldig  geassembleerd. Dit klinkt misschien wat omslachtig, maar  blijkt erg kostenefficiënt, omdat containervracht veel goedkoper is dan de machine in zijn totaliteit aan boord te rijden.

‘Dinsdag 19 december sluit  de veiling om 16:00 uur, een bewust gekozen tijdstip  om kopers over de hele wereld de gelegenheid te bieden om mee te doen. We hebben inmiddels al volgers en bieders uit bijna 50 verschillende landen waaronder Colombia, Tuvalu, Jordanië, Irak, Vietnam, Djibouti  en Libanon’, vertelt Menno Westerbrink, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen, enthousiast.

Over de veiling:
De online veiling is gestart op 4 december en sluit op 19 december 2017
Een groot aantal kavels kan in Surhuisterveen bekeken worden op 15 december  van 10.00-16.00 uur
Locatie: Zoom 36 – 9231 DX  Surhuisterveen

Voor de overige kijklocaties in Alphen a/d Rijn,  Heerenveen, Groningen, Weert en Steinhöfel OT Heinersdorf in Duitsland dient u een afspraak te maken per mail naar: heavyequipmentauctions@troostwijkauctions.com

Alle details over deze veiling zijn te bekijken via:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.  www.troostwijkveilingen.nl

D11N bulldozer

Meer over Troostwijk Veilingen