Montapacking – Online-platform ‘Ik wil meer reizen!’ kiest voor veel extra volume

‘Groeien met E-Commerceradar zonder extra uitvoerende handelingen’

Gorinchem,  20 december 2017

‘Groeien met E-CommerceRadar zonder extra uitvoerende handelingen’

Online-platform “Ik wil meer reizen!” kiest  voor veel extra volume

Vooral om internati­­onaal te kunnen groeien, heeft online-platform voor reizigers ‘Ik wil meer reizen!’ zich aangesloten bij E-CommerceRadar. “Om een webshop winstgevend te maken, heb je veel volume nodig. Bol.com en Amazon kunnen ons daarbij prima helpen en daarom hebben we ons aangesloten bij E-CommerceRader. Met deze applicatie hoeven we onze producten niet zélf handmatig op deze platformen te zetten, voorraden te synchroniseren, margekeuzes te maken en orders af te handelen”, zegt Mirjam Denneman, mede-eigenaar van ikwilmeerreizen.nl en travelingdutchies.com

100.000 Facebook-fans
Ik wil meer reizen! wil het startpunt en naslagwerk zijn van elke reis en reisvoorbereiding. “Ook is het een plek om te dromen van mooie bestemmingen. Bijna 100.000 Facebook-fans genieten hier dagelijks van. Onze dag is bijvoorbeeld helemaal gemaakt wanneer iemand één van onze reisroutes helemaal heeft gevolgd en mailt dat hij of zij het leuk heeft gehad.” Ik wil meer reizen! biedt geen oneindige productvarianten aan, maar test eerst zélf alle producten op reis. “Vervolgens nemen we het product op dat het beste past bij onze doelgroep, avontuurlijke reizigers tussen de 18 en 40 jaar.”

Travelgear
Mirjam is van jongs af aan geïnteresseerd in andere culturen en daaruit ontstond een grote passie voor reizen. Dit en haar liefde voor fotografie, marketing en ondernemen, vormde in 2014 de basis voor het bedrijf Ik wil meer reizen! dat zij samen met haar nicht Annemarie Konijn startte. Eerst als Facebookpagina, later gevolgd door de website en webshop. “We begonnen met cadeautjes voor reizigers. Een mix van zelfbedachte en ontwikkelde producten en producten die we inkopen. Later kwam hier de collectie travelgear bij, ‘reisbenodigdheden voor onderweg’, eigenlijk een logische stap.”

Niet gebonden aan locatie
Doordat Ik wil meer reizen! niet gebonden is aan een locatie, kunnen Mirjam en Annemarie overal ter wereld hun bedrijf runnen. “De wereld is ons kantoor en we gebruiken workflows en tools waarmee we zelfs in verschillende tijdszones kunnen samenwerken.” De dagelijkse takenlijst bestaat onder andere uit schrijven van blogposts, eindredactie van gastblogs, de inkoop afstemmen met de virtual assistent Janneke Dijkhuis (die ook locatie-onafhankelijk werkt), marketingacties bedenken of opzetten, samenwerkingen opzetten, werkoverleg, webanalyses, en productontwikkeling.

Bol.com en Amazon
Inmiddels timmert het bedrijf ook internationaal aan de weg. “Onder de naam Traveling Dutchies (travelingdutchies.com) bedienen we de rest van Europa. Hier liggen nog veel kansen voor ons!” Deze groei is één van de redenen om aan te sluiten bij E-CommerceRadar, ontwikkeld door Montapacking. “Om een webshop winstgevend te laten zijn, heb je veel volume nodig. Daar kunnen online-kanalen als Bol.com en Amazon een positieve bijdrage aan leveren. Omdat we weten dat de Duitse markt ook geïnteresseerd is in onze producten, is Amazon een goede zet.”

Erg gemakkelijk
Door E-CommerceRadar kunnen de ondernemers in een keer de internationale stap zetten. “Het wordt ons erg gemakkelijk gemaakt. De applicatie haalt de informatie per product uit onze webshop en zet deze automatisch in een van de online-kanalen. We hoeven slechts één voorraad te beheren van onze producten, alles wordt automatisch gesynchroniseerd en orders worden volautomatisch in het systeem van Montapacking ingeladen en verwerkt. Uitvoerend kost het ons dus helemaal geen extra handelingen, maar wereldwijd kunnen wij ineens veel meer klanten bereiken. Perfect voor onze groei, omzet én winst!”

Montapacking
Montapacking is een e-commerce bedrijf dat de logistiek voor ruim 400 webwinkels verzorgt. Het bedrijf is sterk technologiegedreven. Montapacking bestaat sinds 1999 en is momenteel een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Nederland (75% groei in 2015, 96% groei in 2016). Montapacking werkt vanuit meerdere zelfstandige e-commerce warehouses en zorgt wereldwijd voor de handling en bezorging van orders van haar klanten. Alle orders die voor middernacht bij Montapacking binnenkomen voor Nederland, België en Duitsland worden de volgende morgen vroeg al weer geleverd in deze landen. Daarnaast biedt het bedrijf Same Day Delivery aan in heel Nederland: voor 12 uur besteld, dezelfde dag geleverd. Webwinkels die hun logistiek bij het fulfilmentbedrijf hebben ondergebracht groeiden in 2015 gemiddeld met 30%. Bij Montapacking werken 400 medewerkers. Montapacking werd in november 2016 verkozen tot Onderneming van het Jaar.

www.ikwilmeerreizen.nl
travelingdutchies.com