Troostwijk – Unieke meubelcollectie Landfort Living geveild

Exclusieve meubels en accessoires van topdesigners als Christopher Guy en Costantini Pietro

Amsterdam,  20 november 2017

Unieke meubelcollectie Landfort Living geveild

Met de verkoop van landgoed Landfort in het Gelderse Megchelen, wordt ook een deel van de unieke collectie van het in het landhuis gevestigde Landfort Living, in samenwerking met Troostwijk Veilingen, online geveild. Andrej Pieterson, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: ‘Nadat het duurste huis van Gelderland is verkocht, bestaat nu de mogelijkheid om, uitsluitend op afspraak, de prachtige veilingitems te bezichtigen bij Landfort Living.’

In de twee jaar dat het landhuis te koop heeft gestaan is het met een vraagprijs van 7.500.000 euro de duurste woning die in de provincie Gelderland werd aangeboden. Op het landgoed was ook Landfort Living, de onderneming van Peter Rutten gevestigd. Hij verkocht daar een unieke, bijzonder exclusieve lifestylecollectie die nu gedeeltelijk, 290 items in totaal,  geveild wordt. Peter Rutten vertelt: ‘In 1825 heeft het pand zijn huidige vorm gekregen. Wij zijn in 2008 begonnen met de verkoop van de collectie  van Christopher Guy en hebben dit in  2010 uitgebreid met meerdere collecties van ontwerpers als Costantini Pietro en Melogranoblu. Onder de items die nu geveild worden, zitten een aantal deels gebruikte, maar ook ongebruikte showroomartikelen die voor de liefhebber zeker de moeite waard zijn.’

Exclusieve collectie
Uit de collecties van onder andere Christopher Guy en Costantini Pietro worden op deze veiling prachtige meubels aangeboden. Zo zijn er (eetkamer) stoelen, fauteuils, tafels en dressoirs in verschillende stijlen, houtsoorten en stofferingen. De Italiaanse ontwerper Costantini Pietro biedt met zijn assortiment een moderne stijl van internationale allure. De meubels van Christopher Guy zijn veelal van tijdloos mahonie met klassieke waarden.
Daarnaast zijn ook accessoires als lampen, spiegels, schilderijen, prenten, vazen en kandelaars ruim vertegenwoordigd. En wat te denken van een 174-delig handgesmeed zilveren bestek. Of een opgezette fazant? Deze veiling is werkelijk een walhalla voor iedereen die van unieke en authentieke stukken houdt.

De online veiling is van start gegaan op 16 november en sluit op 27 november 2017
Bezichtiging van de veilingitems vindt uitsluitend op afspraak plaats (info@troostwijkauctions.com) in Megchelen en Dongen op 24 november a.s. van 09:00 – 16:00 uur

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen