Troostwijk – Overtollige machines Boermarke geveild

Amsterdam,  20 november 2017

Online veiling 270 items zuivelfabrikant door Troostwijk Veilingen

Overtollige machines Boermarke geveild

Optimalisatie van de productie biedt Zuivelfabrikant Boermark de gelegenheid een aantal oudere, goed onderhouden machines door Troostwijk Veilingen online te laten veilen. Denk aan zuivel- en ijsmachines met onder andere verpakkingsmachines, warmtewisselaars, verpakkingen en transportbanden. Boermarke is wereldwijd bekend om zijn toetjes. Naast zoetigheden als ijs, pudding en kwark in vele variaties, produceert het bedrijf tegenwoordig ook hartige gerechten. De veiling is 14 november van start gegaan en sluit de 27e. Kijkdagen zijn georganiseerd op 24 en 25 november van 10 tot 4 uur in Enschede.

Reynier Varvik, directeur eigenaar van Boermarke, vertelt: ‘Acht jaar geleden heeft Boermarke een nieuwe productiehal in gebruik genomen. Er zijn toen ook wat oudere machines meeverhuisd. Boermarke groeit en het wordt tijd de productie verder te optimaliseren. Niet alleen door de groei maar ook doordat we ons inmiddels ook op de retailmarkt  en foodservice richten. Door het veilen van oudere, goed onderhouden machines kunnen we met de opbrengst verder investeren in de groei van het bedrijf.’

Naast een groot aantal ijsbewerkingsmachines van merken als Glacier en Hoyer en een RVS multifunctioneel vacuum afvulsysteem van Multi-fill verdient met name de Sidam polotunnel roomijs extrusie wikkel verpakkingslijn een speciale vermelding. Andrej Pieterson, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen: ‘Dit soort verpakkingslijnen komt vrijwel nooit op de markt maar is zeker interessant voor andere ondernemingen in de branche. Machines uit de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie zijn eigenlijk nooit oud. De reden dat ze worden verkocht heeft vaak te maken met capaciteit of verandering van het product. De nieuwe eigenaar zal dan ook nog lang plezier beleven aan de gekochte machines.‘

Boermarke
Als familiebedrijf produceert Boermarke al meer dan 30 jaar verse zuivelproducten. Eerder vanuit de boerderij begonnen Johand en Bertine Varvik in 1987 met het zelf maken van ijs. Tegenwoordig heeft Boermarke een veel ruimer assortiment, inclusief hartige gerechten,  moderne productieruimten en 150 mensen in dienst. De oorsprong ligt in dagverse zuivel maar inmiddels maakt her bedrijf ook de lekkerste producten op plantaardige basis.  Varvik:’Uiteraard letten we heel scherp op de herkomst en de relevantie van de ingrediënten. Zo gebruiken wij verse weidemelk, zijn onze ingrediënten 100% natuurlijk en werken wij aan suikerreductie.’

De online veiling is 13 november gestart en sluit op 27 november
De bezichtiging van de veilingitems is op 24 en 25 november van 10:00 – 16:00 uur
Locatie: Staalsteden 17 – 7547 TA Enschede

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer over Troostwijk Veilingen