Troostwijk – Online veiling houtbewerkingsmachines door Troostwijk Veilingen

.

Amsterdam, 10 november  2017

Online veiling houtbewerkingsmachines door Troostwijk Veilingen

Bouwcenter Nelemans sluit de machinale van haar vestiging in Etten Leur en heeft Troostwijk Veilingen ingeschakeld om het assortiment aan houtbewerkingsmachines en toebehoren online te veilen. Niet minder dan 118 items gaan daarbij onder de virtuele hamer. De veiling is 7 november van start gegaan en sluit 20 november a.s. De kijkdag vindt plaats in Etten-Leur op 16 november van 10 tot 4 uur.

Ruime keuze
Er is een ruime keuze aan houtbewerkingsmachines van merken als BMH, Michael Weinig en Uniteam. Denk aan pennenfreesbanken, een “UNITEAM”, CNC bewerkingscentrum, afkortcirkelzaag of “WEINIG” schaafbank 4-zijdig. Ook een profileermachine en frees- en opsluitingbank zijn op de veiling te vinden. Met name de hoekopgestelde CNC pennen en freesbank van het merk BMH, type Colombo Angelo verdient een speciale vermelding. Hij is voorzien van Colombo CNC besturing en Barbieri Mauro transportband type 4000 RV, scanner, thermische printer en diverse elektrokasten.

Daarnaast kan geboden worden op ander materieel zoals stellingen, een perslucht of spuitinstallatie en afzuiging en een “HERWIJNEN” transportsysteem. Kantoor- en bedrijfsinventaris worden tevens geveild. Frank Adam, veilingmeester bij Troostwijk Veilingen zegt: ‘In deze veiling wordt alle apparatuur die vastzit aan het pand, zoals de Herwijnen transportbaan vooraf gedemonteerd door een professionele partner zodat er geen schade aan kan ontstaan. Alle aangeboden stukken zijn goed onderhouden en zullen hun nieuwe eigenaar zeker nog lange tijd goed van dienst zijn.’

Bouwcenter Nelemans
Sinds 1930 bestaat Nelemans  als familiebedrijf actief in de bouw-, hout- en afbouwmaterialen. Door de jaren heen heeft het bedrijf een uitstekende reputatie opgebouwd . Er zijn vestigingen in Etten-Leur, Breda, Tilburg, Oosterhout, Zundert en Roosendaal en Den-Haag.

Details van de veiling
De veiling is 7 november  van start gegaan en sluit op 20 november.
De items kunnen bekeken worden op 16 november van 10:00 uur tot 16:00 uur.
Locatie: Ecustraat 2 – 4879 NP  Etten-Leur

Alle informatie over de veiling en de te veilen items zijn online te bekijken op :

Troostwijk Veilingen vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk Veilingen realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk Veilingen verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk Veilingen veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations website