Euroma – Euroma introduceert Hoogwaardige Specerijen: het beste van de natuur

Wapenveld,  17 oktober 2017

Pure kruiden en specerijen, uit zorgvuldig geselecteerde landen en regio’s

Euroma introduceert Hoogwaardige Specerijen: het beste van de natuur

Euroma brengt met Hoogwaardige Specerijen een volledig nieuw specerijenassortiment op de markt. Deze uitbreiding op het al bestaande assortiment Hoogwaardige Kruiden omvat 15 varianten uit zorgvuldig  geselecteerde regio’s van de wereld, waarvan Euroma weet dat daar de beste kwaliteit te verkrijgen is. Zoals kardemom uit Guatemala en steranijs uit Vietnam. Pure, natuurlijke producten zonder conserveringsmiddelen of andere toevoegingen. Wat je ziet, is wat je krijgt.

Anders dan de bekende Original Spices van Euroma by Jonnie Boer, met al veel fans, zijn de Hoogwaardige Specerijen geen melanges. Ze bevatten alleen enkelvoudige ingrediënten. Het zijn stuk voor stuk potjes gevuld met honderd procent natuurlijke specerijen. Daarmee komt Euroma tegemoet aan de behoefte van de bewuste en experimentele thuiskok, die bij voorkeur werkt met pure ingrediënten.

Euroma gebruikt zoveel mogelijk ‘hele’ specerijen voor haar nieuwe assortiment, dat sinds juli in de schappen van Albert Heijn te vinden is. Neem de chili: dat is een fijngesneden, maar geen fijngemalen variant. “Je ziet de zaden in het potje zitten”, zegt een specerijenexpert van Euroma. “Daardoor weet je wat je eet.”

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Ceylon kaneel uit Sri Lanka en de nootmuskaat uit Grenada. Zulke pure, hoogwaardige specerijen stellen de thuiskok in staat om vele bijzondere gerechten te bereiden. Zeker nu het herfstseizoen is aangebroken en de winter zich straks ook aandient, komen de Hoogwaardige Specerijen van Euroma goed van pas. Het zijn seizoenen waarin de stoofschotels weer op tafel komen en juist die gerechten zijn bij uitstek op smaak te brengen met specerijen als kruidnagel en steranijs. En wat te denken van stoofpeertjes met Ceylon kaneel?

Netwerk over de hele wereld
De kwaliteit van de Hoogwaardige Specerijen is van het hoogst mogelijke  niveau. Euroma zoekt al ruim een eeuw naar de beste specerijen over de hele wereld. Inmiddels kan het bedrijf bouwen op een groot en sterk netwerk van specerijenleveranciers. Euroma weet precies waar ze moet zijn voor de beste kwaliteit.

De Hoogwaardige Specerijen zodanig geteeld en geconserveerd dat de thuiskok er lang plezier aan kan beleven. Op sommige specerijen, zoals de chili, is het speciale vriesdroogproces van Euroma toegepast. Daardoor blijven smaak, geur, kleur en structuur optimaal behouden. Die komen tot volle bloei zodra je de chili toevoegt aan vocht als kookvocht, olie of azijn.

Euroma heeft ook bosui, rode ui, citroenschil en paddenstoel in haar nieuwe assortiment Hoogwaardige Specerijen opgenomen. Dat lijkt misschien verwarrend, maar is het niet, zegt de specerijenexpert. “Het zijn net zo goed kookingrediënten en smaakmakers als de specerijen in ons assortiment. Daarom horen ze bij elkaar, vinden wij. Voor de consument is het juist makkelijk dat ze in hetzelfde schap te vinden zijn.”

Hergebruiken
De etiketten op de kruidenpotjes zijn door Euroma peel off gemaakt. Daardoor zijn de potjes gemakkelijk te hergebruiken als ze leeg zijn. Het bedrijf zet al jaren in op duurzaamheid d.m.v. duurzame teelt, gezonde landbouwgrond en goede arbeidsomstandigheden. Zo was ze in 2012 wereldwijd de allereerste aanbieder van duurzame zwarte peper. In de jaren die volgden, zijn steeds meer duurzame specerijen aan het assortiment toegevoegd. Euroma streeft ernaar om uiteindelijk al haar producten te verduurzamen, mede dankzij het branchegebonden platform Sustainable Spice Initiative (SSI).

Rainforest Alliance keurmerk
Ook bijzonder is het Rainforest Alliance keurmerk dat een aantal specerijen uit het nieuwe assortiment dragen, waaronder de 4 seizoenen peper, die bestaat uit zwarte en witte peper uit Vietnam, groene peper uit India en pink pepper – een peperbes – uit Brazilië. Rainforest Alliance is een wereldwijd actieve organisatie die werkt aan de bescherming van het regenwoud en het welzijn van mens en dier.

Bij de teelt worden strenge normen voor afvalbehandeling en veilige arbeidsomstandigheden gehanteerd en is illegale boom- of woudkap volledig uit den boze. “Dankzij het keurmerk is dat allemaal gecheckt en gewaarborgd. Wij werken continu aan het nog duurzamer maken van ons assortiment”, zegt de specerijenexpert van Euroma.

Vernieuwde Original Spices en Hoogwaardige Kruiden
Naast de introductie van de compleet nieuwe productlijn Wereldse Melanges heeft Euroma haar productlijnen Original Spices en Hoogwaardige Kruiden vernieuwd, inclusief de verpakkingen. Alle kruidenmelanges bestaan uit 100% pure kruiden en specerijen, zonder toegevoegd zout, suiker of andere toevoegingen.

Original Spices is ontstaan uit een samenwerking tussen Euroma en 3-sterren chef Jonnie Boer van het bekende restaurant de Librije. Het assortiment Hoogwaardige Kruiden is het alternatief voor verse kruiden uit de kruidentuin. Dankzij het vriesdroogproces van Euroma zijn ze vol van geur en smaak en lang houdbaar.

Over Euroma
Kruiden- en specerijenleverancier Euroma bouwt voort op een fundament van meer dan honderd jaar ervaring en ondernemerschap. Haar vakmanschap op het gebied van kruiden en specerijen mengt ze met moderne inzichten. Euroma kiest voor premium producten, zonder toevoegingen en pure ingrediënten van hoge kwaliteit. Ze inspireert om dagelijks met passie te kunnen koken. Ook deelt Euroma haar expertise graag met haar businesspartners en consumenten. www.euroma.nl

Meer van Euroma

Euroma website