Troostwijk – Dinosaurussen komen graag naar Nederland

Amsterdam, 7 september 2017

Online veiling van prehistorische, bewegende giganten

Dinosaurussen komen graag naar Nederland

Levensechte dinosaurussen tot wel 15 meter hoog, gedetailleerde skeletten van dinosaurussen en dino-kostuums voor speciale gelegenheden. Opnieuw veilt Troostwijk Veilingen tientallen grote en kleine, statische en bewegende dinosaurussen, afkomstig uit het Aziatische themapark Jurassic Earth. Attractieparken, dierentuinen, campings en vakantieparken staan te popelen om hun gasten te vermaken met één of meer van deze prehistorische giganten. Veilingmeester Menno Westerbrink: “Tijdens de vorige veiling zijn bijna alle dinosaurussen naar het buitenland verhuisd. Gezien de signalen verwacht ik dat binnenkort aan aantal van deze dino’s in Nederland te bewonderen is.”

Wie enigszins bang is aangelegd, kan maar beter uit de buurt blijven. De dino’s zijn niet alleen indrukwekkend groot, ze kunnen ook bewegen, krijsen, brullen en communiceren met bezoekers. Eigenaar Peter Wassenaar vindt ze fascinerend: “Ik kon ze toevallig op de kop tikken. Niet letterlijk natuurlijk, dat is bij deze beesten wat lastig. De dino’s stonden eenzaam te zijn in een opslagruimte en ik kreeg gewoon medelijden met ze! Ze zijn juist bij uitstek bedoeld om in actie te zijn en mensen te laten zien hoe het er miljoenen jaren geleden aan toe ging op aarde.”

Enorme afmetingen
De veiling telt tientallen dinosaurussen, met soms enorme afmetingen. Enkele opvallende exemplaren zijn de omeisaurus, ongeveer 15 meter hoog, en de amargasaur van 12 meter hoog. Sommige dino’s zijn bedoeld om in rond te lopen. Zo is er een Tyrannosaurus-kostuum met een lengte van circa 4 meter, waar een mens in kan plaatsnemen en lopen. Deze dinosaurus beweegt, maakt geluid en kan zelfs met de ogen knipperen. Een spectaculaire eyecatcher voor elk attractiepark. Een aantal kavels is puur gericht op educatie. Peter Wassenaar: “Zo is er de dinosaurusopgraving die kan worden bedekt met zand om vervolgens te worden ontdekt en opgegraven. Kinderen ervaren dan zelf, met hun eigen handen, de kick van het opgraven. Prachtig om te zien.”

Ongebruikt
Alle kavels zijn ongebruikt of maximaal één jaar oud, werken op 230 Volt en worden geleverd met 6 tot 12 maanden garantie. Alle kavels kunnen tegen betaling door deskundig personeel worden opgebouwd of geïnstalleerd op de gewenste locatie. Tijdens de afhaaldag is een heftruck met chauffeur aanwezig om de kavels kosteloos te verplaatsen.

Buitenkans
Veilingmeester Westerbrink verwacht opnieuw veel internationale interesse. “Deze levensechte dinosaurussen zijn een buitenkans voor elk bedrijf in de vrijetijdsmarkt.  Wij denken niet alleen aan  attractieparken, maar ook aan bedrijven die zich bezighouden met decorbouw, evenementen, televisie, film tot en met dierentuinen en tuincentra. Met zo’n dino wil iedereen tussen 8 en 80 op de foto.  Alleen al de kijkdag is voor veel mensen al een belevenis op zich.”

De wereldwijde online veiling is gestart op 30 augustus en sluit op 12 september 2017
De bezichtiging van de dino’s is op 9 september van 10.00-16.00 uur
Locatie: Meander 2 in Surhuisterveen

Deze specifieke veiling en alle details zijn te bekijken via deze link: https://www.troostwijkauctions.com/nl/moving-dinosaurs/01-24893/

Over Troostwijk
Troostwijk vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations website