Troostwijk – Daar zit muziek in

Amsterdam, 13 september 2017

Troostwijk veilt talrijke muziekinstrumenten online

Daar zit muziek in

Tuba’s, klarinetten, saxofoons, hoornen,trompetten, fagotten. Troostwijk Auctions & Valuations veilt online een scala  aan muziekinstrumenten en aanverwante zaken. Ze behoorden eerder toe aan een orkest van Amerikaanse soldaten gestationeerd in Duitsland. Na vervanging, of omdat ze overtollig bleken, worden ze nu  ter veiling aangeboden. De veiling biedt met 992 items een grote diversiteit aan instrumenten voor muziekgezelschappen; van fanfarekorpsen en blaaskapellen tot jazzcombo’s en ensembles. De online veiling is 11 september van start gegaan en sluit op 26 september. Alle items kunnen bekeken worden op 23 september van 10 tot 4 uur in het bekende witte stadje Thorn (L).

Buitenkans
Al sinds de Revolutionaire Oorlog, zo’n 230 jaar geleden, speelt muziek een belangrijke rol in het Amerikaanse leger. Ze houdt een traditie in ere en biedt soldaten afleiding en ontspanning. Veilingmeester Martijn van Schie: ‘Een Amerikaanse legerbasis is net een klein dorp. Vaak ook met een eigen orkest. Alle instrumenten die nu geveild worden, komen van een Amerikaanse  legerbasis in Duitsland.’

Wie de online veiling bezoekt, wordt verrast door het gevarieerde en uitgebreide aanbod. Er kan op maar liefst 992 items geboden worden. Opvallende instrumenten zijn een sousafoon van het merk Con, piccolo’s van Woodwind of Emerson en hoornen en tuba’s van merken als King, Holton en Selmer. Daarnaast gaan ook toebehoren, waaronder mobiele camerastands van Vinten,  geluidsapparatuur van Engineering en lichtsets van Photogenic onder de virtuele hamer. Kortom, deze veiling biedt voor elk wat wils. Martijn: ’Voor bijvoorbeeld een beginnend of klein orkest is dit een buitenkans om te starten of uit te breiden.’

De online veiling is gestart op 11 september en sluit op 26 september 2017
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 23 september van 10:00-16:00 uur
Locatie: Meers 33 – 6017 BD  Thorn

Informatie over de  veiling en alle veilingitems zijn te bekijken via deze link:

Over Troostwijk
Troostwijk vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations website