Euroma – Proef land van herkomst in Wereldse Melanges

Wapenveld,  5 september 2017

Euroma verzamelt beste kruiden en specerijen in nieuwe productlijn

Proef land van herkomst in Wereldse Melanges

Kruiden- en specerijenleverancier Euroma introduceert de nieuwe productlijn Wereldse Melanges. Daarin heeft ze de beste kruiden en specerijen uit keukens over de hele wereld verzameld. Dit is het resultaat van een ontdekkingsreis die al ruim honderd jaar duurt. De kruidenmelanges zitten vol pure geuren, kleuren en smaken. Euroma weet het zeker: de consument proeft het land van herkomst en ervaart wereldse inspiratie.

Met de nieuwe productlijn maakt Euroma bewust en werelds koken met originele smaken voor alle kookliefhebbers mogelijk, zonder dat de bereidingswijze ingewikkeld wordt. Dankzij de vijftien Wereldse Melanges, afkomstig uit alle windstreken van de aarde, maakt de consument snel iets bijzonders.

Pure melanges zonder zout of andere toevoegingen
De Wereldse Melanges zijn honderd procent pure kruiden- en specerijenmelanges. Ze bevatten geen zout, suiker of andere toevoegingen. En dat is goed nieuws voor de fijnproever. Zonder toevoegingen zijn de melanges een stuk smaakvoller. Ze zijn gevarieerd te gebruiken om een eigen smaak te creëren.

Mexicaanse tacokruiden
Neem de Mexicaanse tacokruiden. Typisch Mexicaanse smaken die deze Wereldse Melange pit geven, maar toch niet al te scherp zijn. De gerookte paprika in de mix geeft diepgang dankzij een rooksmaak die goed past bij fajita’s en taco’s. Daarnaast zorgt de paprika voor een mooie donkerrode kleur. De melange is grof van structuur, zodat de ingrediënten herkenbaar blijven in het gerecht. Deze melange is geschikt voor het kruiden van gehakt voor taco’s, maar past bijvoorbeeld ook goed bij kip.

Oosterse kipkruiden
De Oosterse kipkruiden laten een wereld voor de thuiskok opengaan. Euroma nam hiervoor de Indonesische keuken, die vol kruiden en specerijen zit, als uitgangspunt. Vermengd met olie of kookvocht komen de friszoete, typisch Oosterse geuren en smaken het best tot uiting.
De samenstelling is gebaseerd op de populaire nasi- en bamikruiden met ui en knoflook als vertrouwde basis. Paprika geeft ‘een tekening’ in het gerecht en wordt aangevuld met de traditionele Indonesische specerijen djahé (gember), galanga (laos), ketoembar (korianderzaad) en het heilzame kurkuma. Cayennepeper geeft pit en met het zoete van  kaneel wordt ‘het evenwicht van de dingen van het leven’ weer hersteld. Die zoete toon past bijvoorbeeld bij satésaus, maar deze melange is ook te gebruiken voor het bereiden van satés van kip en varkensvlees. De melange is ook een smaakmaker voor gado gado en noedels.

Het komt allemaal voort uit de al ruim een eeuw durende expeditie van Euroma over de hele wereld; de zoektocht naar de beste specerijen. Inmiddels kan het bedrijf bogen op een groot en sterk netwerk van specerijenleveranciers. Ze weet precies waar ze moet zijn voor de beste kwaliteit. Daarnaast investeert ze in duurzame teelt, gezonde landbouwgrond en goede arbeidsomstandigheden.

Hergebruiken
En zo zijn er nog veel meer kruiden en specerijen die Euroma tijdens haar reis over de wereld heeft verzameld, zoals Indiase bonenkruiden, Marokkaanse stoofgroentenkruiden en Argentijnse grillkruiden. De kookliefhebber kan er alle kanten mee op. De tip van Euroma: blijf ontdekken.
De etiketten op de kruidenpotjes zijn door Euroma peel off gemaakt. Daardoor zijn de potjes gemakkelijk te hergebruiken als ze leeg zijn. Het bedrijf zet al jaren in op duurzaamheid. Zo was ze in 2012 wereldwijd de allereerste aanbieder van duurzame zwarte peper. In de jaren die volgden, zijn steeds meer duurzame specerijen aan het assortiment toegevoegd. Euroma streeft ernaar om uiteindelijk al haar producten te verduurzamen, mede dankzij het branchegebonden platform Sustainable Spice Initiative (SSI).

Vernieuwde Original Spices en Hoogwaardige Kruiden
Naast de introductie van de compleet nieuwe productlijn Wereldse Melanges heeft Euroma haar productlijnen Original Spices en Hoogwaardige Kruiden vernieuwd, inclusief de verpakkingen.
Original Spices is ontstaan uit een samenwerking tussen Euroma en 3-sterren chef Jonnie Boer van het bekende restaurant de Librije. Het assortiment Hoogwaardige Kruiden is het alternatief voor verse kruiden uit de kruidentuin. Dankzij het vriesdroogproces van Euroma zijn ze vol van geur en smaak en lang houdbaar.

Over Euroma
Kruiden- en specerijenleverancier Euroma bouwt voort op een fundament van meer dan honderd jaar ervaring en ondernemerschap. Haar vakmanschap op het gebied van kruiden en specerijen mengt ze met moderne inzichten. Euroma kiest voor premium producten, zo min mogelijk toevoegingen en pure ingrediënten van hoge kwaliteit. Ze inspireert om dagelijks met passie te kunnen koken. Ook deelt Euroma haar expertise graag met haar businesspartners en consumenten. www.euroma.nl

Meer van Euroma

Euroma website