Troostwijk – Koninklijke Joh. Enschedé veilt drukkerijmachines en kantoorinventaris

Bedrijf slaat met andere producten nieuwe weg in

Amsterdam, 4 september 2017

Bedrijf slaat met andere producten nieuwe weg in

Koninklijke Joh. Enschedé veilt drukkerijmachines en kantoorinventaris

Troostwijk verkoopt voor Koninklijke Joh. Enschedé opnieuw een fors deel van het machinepark en kantoorinventaris. Het betreft de afdeling Bankbiljetten, die vorig jaar stopte met het drukken van bankbiljetten. Voor de online veiling verwacht Troostwijk vooral veel belangstelling voor de jonge KBA vernisdrukpers, de Polar papiersnijmachines, geavanceerde telstraten, een vernietigingsinstallatie, biljettentrekbank, verzamel- en bandeerlijnen en een boekdrukpers. De veiling zal half september van start gaan en sluit 28 september aanstaande. Bezichtigen van de grote objecten kan op afspraak.

Koninklijke Joh. Enschedé is een van de meest aansprekende drukkerijen van Nederland en bestaat al sinds 1703. In 1810 startte zij, in opdracht van de Nederlandse staat, met het drukken van bankbiljetten en in 1866 rolden de eerste postzegels van de persen. In 2000 was het bedrijf een van de eerste drukkers die zich bezighielden met de productie van eurobankbiljetten. In 2016 besloot Koninklijke Joh. Enschedé het drukken van bankbiljetten te beëindigen, vooral door overcapaciteit op de markt. Na afronding van deze activiteiten richt Koninklijke Joh. Enschedé zich als High Security Printer nu vooral op andere producten, zoals postzegels, visa en belastinglabels  en is zij ook actief op de snel groeiende markt voor product- en merk bescherming (‘brand protection and anti- counterfeit’).

Verkoop grote drukpersen succesvol
Troostwijk heeft in juni al via een besloten tender-traject de grote drukpersen van Koninklijke Joh. Enschedé verkocht. “Na deze succesvolle verkoop veilen we nu de overige zaken van de afdeling Banknotes,” zegt veilingmeester Peter Pistor. “Naast machines en installaties die vanzelfsprekend interessant zijn voor andere drukkerijen, veilen we ook algemene zaken zoals kantoorinventaris en stapelaars.” Omdat Joh. Enschedé verder gaat met het drukken van postzegels vindt geen openbare kijkdag plaats. “Een beperkt aantal machines kan bezichtigd worden. Op onze website is, zodra de veiling van start gaat, precies te zien welke machines dat zijn. Overigens kan het bezichtigen alleen op afspraak en onder stringente aanmeldingseisen, alle informatie hierover vindt u terug op onze website.”

De online veiling zal half september van start gaan en sluit op 28 september 2017 vanaf 10:00 uur.
Bezichtigen kan op afspraak.
Locatie: Oudeweg 32, 2031 CC Haarlem

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Over Troostwijk
Troostwijk vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations website