Troostwijk – Troostwijk veilt inboedel Schagen Staalbouw

Amsterdam,  16  mei 2017

Complete productielijnen en losse machines elders in actie

Troostwijk veilt inboedel Schagen Staalbouw

Troostwijk veilt de volledige inboedel van Schagen Staalbouw, producent van stalen onderdelen.  Naast aanzienlijke partijen metaal in alle soorten en maten is met name een compleet bewerkingscentrum met automatisch aan- en afvoersysteem van het merk Voortman voor kopers een interessant item op deze veiling. Veilingmeester Martijn van Schie: “De aanleiding is natuurlijk voor veel mensen heel bitter. Wij proberen er in ieder geval voor te zorgen dat de waarde van de machines verzilverd wordt en dat ze snel weer elders ingezet kunnen worden. Want als ze stilstaan heeft niemand daar iets aan.” 5 mei is de veiling van start gegaan en hij sluit 29 mei a.s. De kijkdag vindt plaats op 23 mei in Schagen.

Mix van machines tot gereedschap
Veilingmeester Martijn van Schie: “De veiling biedt een mix van wat ‘oudere’ machines en hypermoderne lijnen van het bekende merk Voortman en is daardoor voor zowel de beginnende als de moderniserende staalbouwbedrijven interessant.” Er kan verder geboden worden op flatracks, zaag- en boormachines, een snijrobot, een grote portaalkraan en MIG/MAG lasapparaten. Daarnaast wordt ook veel gereedschap geveild.

De online veiling is gestart op 5 mei en sluit op 29 mei 2017
De bezichtiging van de veilingitems vindt plaats op 23 mei van10:00-16:00 uur
Locatie: Zijperweg 8 – 1742 NE  Schagen

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Over Troostwijk
Troostwijk vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fury’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations website