Troostwijk – Ommezwaai V&D distributiecentrum

Amsterdam, 7 maart 2017

Moderne Schäfer carrousel en installaties via veiling aangeboden

Ommezwaai V&D distributiecentrum

Met de komst van een nieuwe huurder in het voormalig V&D distributiecentrum in Nieuwegein wordt ook de laatste inboedel aldaar geveild. Er kan geboden worden op moderne  installaties zoals een carrousel buffer opslagsysteem, een stapel- en ontstapelsysteem, pick to tote workstation en een aantal picking stations. Alle van het bekende merk Schäfer, bouwjaar 2011. De installaties zijn met name ideaal voor retailers en webshops. De online veiling is gestart op 2 maart jl. en sluit 23 maart 2017. De kavels kunnen op afspraak bezichtigd worden. Hiertoe dient u een mail sturen naar info@troostwijkauctions.com

Teun van Leeuwen, veilingmeester bij Troostwijk, vertelt: “Vorig jaar heeft Troostwijk al, direct na het faillissement van Vroom & Dreesman, de veilingen van de inventaris in het hoofdkantoor in Amsterdam en het materieel in het distributiecentrum in Nieuwegein georganiseerd. Nu er een nieuwe huurder voor het pand in Nieuwegein is gevonden, worden ook de moderne Schäfer installaties die daar nog stonden, geveild. In het recente verleden hebben we, na hun faillissement, ook het distributiesysteem van Mexx geveild, Wij verwachten op basis daarvan, behalve uit Nederland, ook veel interesse vanuit Oost Europa en Turkije voor de Schäfer installaties die nu geveild worden.”

Schäfer
In 1937 opgericht als plaatwerkproducent heeft Schäfer inmiddels een wereldwijde reputatie opgebouwd op het gebied van magazijninrichting. Het bedrijf verwierf in eerste instantie naamsbekendheid door zijn Fix-magazijnbakken waarmee het in 1953 als eerste op de markt kwam. Deze bakken hadden een opening aan de voorkant waardoor de inhoud meteen zichtbaar was, destijds een innovatie. Inmiddels is Schäfer marktleider voor, onder andere, planning en realisatie van complete logistieke systemen. Met de moderne installaties die nu geveild worden, haalt de koper dan ook topkwaliteit in huis.

De online veiling is gestart 2 maart en sluit op 23 maart 2017
De bezichtiging van de veilingitems is op afspraak per mail naar: info@troostwijkauctions.com
Locatie: Inundatiedok 34 – Nieuwegein

De specifieke veiling en alle daarbij behorende details zijn te bekijken via deze link:

Over Troostwijk
Troostwijk vindt dat alles waarde heeft. Bij het bedrijf draait het om het vinden, herkennen en verzilveren van die waarde, vaak via online veilingen. Het bedrijf taxeert, adviseert en is Europa’s grootste business to business veilinghuis. Online veilen is volgens het bedrijf een uitstekend en objectief verkoopkanaal. Troostwijk realiseert de beste opbrengst in de markt en is daarnaast snel, veilig en transparant. Waarde draait bovendien om mensen. Respect en duurzaamheid staan daarom hoog in het vaandel. Volgens Troostwijk verdient elk product een langer leven dan bij de eerste eigenaar. Troostwijk veilt per jaar  zo’n 500.000 kavels en doet taxaties voor bedrijven uit onder meer de sectoren: agrarisch, food, metaal, hout en bouw. Opvallende recente veilingen zijn die van Circus Renz, V&D, militaria (Tank uit de film ‘Fur’), Friesland Campina en Imtech. Het bedrijf heeft vestigingen in 16 landen en kopers in 127 landen.

Meer van Troostwijk Auctions & Valuations

Troostwijk Auctions & Valuations