Brink Climate Systems – Met Evap van Brink wint ventilatiesysteem nog meer aan waarde!

Nieuwe systeemmodule door HomEvap en Brink samen ontwikkeld

Staphorst, 8 maart 2017

Nieuwe systeemmodule door HomEvap en Brink samen ontwikkeld

Met Evap van Brink wint ventilatiesysteem nog meer aan waarde!

Bewoners verwachten steeds meer van hun balansventilatiesysteem. Comfortabel en gezond wonen zijn de zaken waar het om gaat. Voor Brink Climate Systems zijn deze kernbegrippen de drijfveer om slimme add-ons te ontwikkelen die de bewoner de mogelijkheid bieden het balansventilatiesysteem aan te passen aan zijn persoonlijke wensen. Aan de al bestaande systeemmodules voegt Brink nu de Evap toe. De Evap is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met HomEvap. Dinsdag 28 februari werd deze samenwerking formeel bekrachtigd.

Lichamelijke ongemakken verleden tijd
Optimale luchtvochtigheid is onderdeel van een comfortabel binnenklimaat. Daalt de lucht­vochtigheid onder de 40 procent, dan kan de bewoner last krijgen van lichamelijke onge­makken. Deze kunnen vooral ’s winters worden ervaren, zoals droge lippen en ogen en soms zelfs een jeukende huid. Met de Evap wordt de luchtvochtigheid in huis naar een comfortabel niveau gebracht.

Betaalbaar
De praktijk leert dat het regelen van de luchtvochtigheid in woningen nogal lastig is. De oplossingen die ervoor worden aangeboden, zijn vaak duur en doen niet altijd wat de fabrikant belooft. Brink zegt nu met de Evap een systeemmodule te bieden die functioneert en voor de gemiddelde woonconsument ook goed te betalen is. Het toestel werkt na ingebruikname volledig automatisch en zorgt voor een comfortabel binnenklimaat.

Over Brink
Brink levert systemen voor verwarming, koeling, ventilatie en warmwatervoorzieningen van woningen en kleine utiliteit. De Evap wordt door Brink geïntroduceerd op de ISH in Frankfurt am Main,  hal 11.1 stand C29

evap luchtbevochtiger
Ondertekening samenwerking Brink Climate Systems en HomEvap

Meer van Brink Climate Systems B.V.

Brink Climate Systems B.V. website

Brink Climate Systems B.V. bedrijfsprofiel