10 REDENEN WAAROM ELK BEDRIJF ZOU MOETEN INVESTEREN IN PR

dfb63d_f646321ffe684e67af9e4798f060bcd3~mv2_d_2349_1785_s_2

In het huidige digitale tijdperk is public relations een krachtige marketingtool met een grote impact.
10 redenen waarom elk bedrijf zou moeten investeren in pr:
1. Bedrijven die niet in pr investeren, laten het initiatief aan anderen over. Media, ontevreden klanten, investeerders en concurrenten bepalen dan hoe de buitenwereld jouw bedrijf ziet. Waarom zou je dat uit handen willen geven? Houd zelf de regie en zorg voor een strak en overtuigend verhaal.

2. Pr helpt je de boodschap van je bedrijf te versterken. Met een vastomlijnd pr-programma bepaal jij de aanpak voor jouw relatie met de media. Werk regelmatig samen met journalisten die jouw branche begrijpen en vertegenwoordigen. Zorg dat je bedrijf zijn plek in de media verdient. Op deze manier deel je jouw visie via de juiste kanalen.

3. Pr helpt je met een op maat gemaakt verhaal. Voor de juiste doelgroepen. Om te vertellen en te delen. Lang voordat ‘content-creatie’ een buzzword werd, moesten we diep graven om nieuwswaardige verhalen en kansen te vinden. Schakel een pr-team in om content met de hoogste nieuwswaarde naar de juiste mensen uit te dragen. Zij weten beter dan de meeste marketing- of reclameprofessionals hoe je die content creëert en er de juiste doelgroepen mee bereikt. En boeit.

4. Pr stelt je bedrijf in staat om authentieke en oprechte relaties met belanghebbenden, je stakeholders, op te bouwen. Waar traditionele vormen van communicatie, zoals advertenties vaak eenrichtingsverkeer zijn tussen een merk en zijn klanten, is pr gericht op het ontwikkelen en onderhouden van tweerichtingsrelaties.

5. Pr is een aanvulling op de verkoopinspanningen van je onderneming. Het staat vast dat een objectief, goed onderbouwd en door derden bekrachtigd verhaal in de media over jouw bedrijf een enorm positief effect heeft. Natuurlijk blijft er altijd de behoefte aan verkoopmaterialen en -programma’s. De vraag daarnaar wordt zelfs groter op het moment dat je pr gebruikt om je boodschap te versterken.

6. Pr is meer dan een persbericht of interview. Social media worden met de juiste contentstrategie veel geloofwaardiger en relevanter ingezet. De combinatie van online posts vanuit de media, gedeeld en voorzien van commentaar van je bedrijf of van bijvoorbeeld je directeur of salesmanager, scoren veel beter dan zelfverzonnen posts.

7. Pr helpt bij werving. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zal de strijd om talent alleen maar toenemen. Pr biedt jouw bedrijf een manier om zich duidelijk te profileren en optimaal te communiceren over de kansen en potentie die je biedt.

8. Investeren in regelmatige pr zorgt voor een optimale relatie met de media; ook op het moment dat je hun support echt nodig hebt. Je wilt niet dat je eerste interactie met de media pas plaatsvindt wanneer jouw bedrijf een crisis doormaakt.

9. Pr verbetert de SEO van je bedrijf. Online media kunnen een krachtige impact hebben op SEO en keyword rankings. Pr-teams die werken aan het optimaliseren van de inhoud die je deelt, kunnen aanzienlijk bijdragen aan de SEO-inspanningen van jouw organisatie.

10. Pr dwingt je bedrijf om zijn boodschap voortdurend te verfijnen. Zorg ervoor dat je verhaal steeds up to date is. Dat is niet alleen aantrekkelijk voor klanten, prospects en zoekmachines, maar het houdt je organisatie ook scherp en alert op de boodschap die het uitdraagt richting de stakeholders.
Wil jij ook meer naamsbekendheid én meer business voor jouw bedrijf genereren via effectieve pr?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking via info@evidentpr.nl of 033 455 8778.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.